Sentir-se acollit, acompanyat i respectat
ametlla@fundacioantoniaroura.com
granollers@fundacioantoniaroura.com
Dill-Div 10:00-18:00
Horari atenció telefónica

UN NADAL DIFERENT

Preparant  el Nadal

Un mes de desembre de mirades i sospirs,  entre ells murmuren quin Nadal!

No hi ha  res clar , uns volen sortir a casa dels familiars , altres no ho veuen clar.

Preparem  la casa per Nadal : el pessebre, els arbres , les llums .

No hi ha massa  ganes d’entrada.

Però la màgia  del Nadal ens embolcalla quan comencem a treure les peces del pessebre : la Verge , Sant Josep, el nen Jesús, i tot l’altre material nadalenc .

Alguna cosa s’ha encès dins dels seus cors, s’han il·luminat els seus ulls i la curiositat i els dolços records de Nadals feliços han omplert el ambient.

Fem  el pessebre, tots volen participar, desemboliquen  les figures i miren que hi ha  en aquelles caixes, els residents nous resten fascinats de les figuretes;  quan els hi expliquem que van ser fetes algunes d’elles per la Justina (una resident), tots es fixen en  els detalls: les casetes,  el foc, les cassoles  que porten fruita, les  olles, el moli de  vent.

Poc a poc anem  muntant el nostre pessebre  de Nadal i el resultat ha estat sorprenent, estem  tan contents!

Després a muntar  l’arbre de Nadal, no cal ni insistir, ja estan tots apunt, enfeinats, uns estiren per a qui uns altres per allà, obren  les branques,  i en un  moment ja esta  a punt, posen les  boles i un llaç ben gran al damunt.

Un cop fet això preparem la llar de Nadal per fer caliu,  el  foc a terra, ho fan  ràpidament, tots estan preparats per   posar troncs i llums, i van comentant :   jo tenia…., jo posava…,un tenia  caquis i taronges, l’altre també , i en l’aparcament de la residencia hi ha un taronger i un arbre de caquis.

Un altre dia fem les postals de Nadal per al concurs.

Les  fem  individualment i   personalitzades. A cadascú  se li ofereix  la ajuda que necessita, depenent de cada resident, tots volen que siguin vistoses que portin moltes estrelles , “brilli” i colors.

Divendres es va veure  l’actuació del Messies de Hendel a totes les pantalles de la residencia. Va ser molt emotiu!

La Cantada de Nadales ha  estat el  mes complicat, poc a poc assagem  .

Van  sortint les finetes veus , ens porta records , costa   cantar nadales ,però tots plegats  intentem que quedi el  millor possible , residents i personal.

Aquest Nadal si que serà una mica diferent, per solidaritat tots els residents han decidit passar-ho junts, com el maleit COVID 19.

Qui no diu que aquest Nadal serà un Nadal diferent!

Gràcies a tots els residents  per la  seva tranquil·litat  i fermesa que han decidit  que de aquí no es mouen, malgrat desitjar estar amb les seves famílies.

Malgrat tot,  avui és   Nadal en els nostres cors  !

Maria Mauri Cendra

Dinamitzadora social i cultural