Història

La fundació Antònia va néixer a Granollers gràcies a la dedicació i cura que va dedicar la Sra. Antònia Roura a les persones grans de la ciutat des de la seva jubilació fins a la seva mort.
Va néixer per atendre a aquelles persones grans que estaven soles i necessitades de companyia. Però amb els anys l’entitat hi ha nat creixent i ha continuat mantenint l’esperit de la seva fundadora. En l’actualitat s’atenta més de 150 persones i a les seves famílies en els dos centres.
La història de l’entitat està lligada a l’evolució que han patit els serveis d’atenció a la gent gran des de l’aparició dels serveis socials fins actualitat amb la Llei de dependència.

2006

s’inauguren les obres de remodelació de la residència Francesca Roig realitzades per la Fundació, amb la benedicció del Bisbe de Terrassa Mons. Josep Àngel Saiz. Aquesta reforma modernitza les instal·lacions del centre i permet acollir a 56 residents i 25 més en règim de centre de dia.

2001

la Fundació assumeix la gestió de la residència Francesca Roig de l’Ametlla del Vallès, inaugurada el 1976 amb la benedicció del cardenal Jubany. L’Obra de la Visitació de Nostra Senyora cedeix l’edifici, amb capacitat per a 44 residents, a la Parròquia de Sant Esteve de Granollers i aquesta la cedeix a la Fundació.

1990

després d’unes llargues obres de remodelació, el President de la Generalitat al M.H.Sr Jordi Pujol inaugura la nova llar, amb capacitat per a 30 residents, amb la benedicció del Bisbe auxiliar de Barcelona Mons. Ramon Deumal. El 1999, degut a la creixent demanda de places, s’inaugura la segona ampliació per tal d’acollir a 51 residents, i a 20 més en règim de Centre de dia.

la Fundació compra els dos pisos sobre la planta del carrer Nou, 12.

1980

el Sr. Martí Llobet fa cessió d’ús de la finca del carrer Nou número 12, per tal d’acollir 17 àvies, i es constitueix la Fundació Privada Antònia Roura i Barbany.