La Fundació

Orígen , història , la nostra identitat

casal-6El 1978 , la Sra. Antònia Roura junt amb Mossèn Blai Rector de la Parròquia de Sant Esteve de Granollers en aquell moment i altres parroquians obren la primera Llar Mare de Déu de Lourdes al carrer Enginyers amb sis àvies , en espera de la finalització de les obres del centre geriàtric Adolfo Muntaña Riera de l’Hospital Asil de Granollers.

El 1980, el Sr. Martí Llobet fa cessió d’ús de la finca del carrer Nou número 12, per tal d’acollir 17 àvies, i es constitueix la Fundació Privada Antònia Roura i Barbany.

El 1987, la Fundació compra els dos pisos sobre la planta del carrer Nou, 12.

El 1990 després d’unes llargues obres de remodelació, el President de la Generalitat al M.H.Sr Jordi Pujol inaugura la nova llar, amb capacitat per a 30 residents, amb la benedicció del Bisbe auxiliar de Barcelona Mons. Ramon Deumal. El 1999, degut a la creixent demanda de places, s’inaugura la segona ampliació per tal d’acollir a 51 residents, i a 20 més en règim de Centre de dia.

El 2001 la Fundació assumeix la gestió de la residència Francesca Roig de l’Ametlla del Vallès, inaugurada el 1976 amb la benedicció del cardenal Jubany. L’Obra de la Visitació de Nostra Senyora cedeix l’edifici, amb capacitat per a 44 residents, a la Parròquia de Sant Esteve de Granollers i aquesta la cedeix a la Fundació.

El 2006 s’inauguren les obres de remodelació de la residència Francesca Roig realitzades per la Fundació, amb la benedicció del Bisbe de Terrassa Mons. Josep Àngel Saiz. Aquesta reforma modernitza les instal·lacions del centre i permet acollir a 56 residents i 25 més en règim de centre de dia.